2021. január 1-től kizárólag többlépcsős azonosítással rendezhető az útdíj az online értékesítési felületünkön

Legkésőbb 2021. január elsejétől valamennyi hazai pénzintézetnek be kellett vezetnie az erős ügyfél-hitelesítést az internetes vásárlási tranzakciók biztonságának erősítése érdekében.

Az átállást az Európai Unió pénzforgalmi irányelve (PSD2) írja elő. Eszerint a netes vásárlásokkor az eddigi adatok - bankkártya szám, név, lejárat, ellenőrző (cvc2/cvv2) kód – megadásán túl mostantól szükség van olyan azonosításra is, amely kapcsán egyértelműsíthető, hogy az adott tranzakciót valóban a kártyabirtokos indította. Ehhez az ügyfél aktív közreműködését kívánó újabb azonosítási lépés ad garanciát.

Az eddigi tapasztalatok szerint mind magyar, mind nemzetközi szintéren fennakadásokat okozott az új rendszer bevezetése a kezdeti időszakban, így megemelkedhet a sikertelen fizetések aránya.

Kérjük ügyfeleinket, hogy sikertelen fizetés vagy a 3D Secure azonosítással kapcsolatos problémákkal a kártyakibocsátó bankjukat keressék fel, mivel ezek az elutasítások függetlenek a NÚSZ Zrt.-től, illetve az általa használt SimplePay rendszertől.

Felhívjuk továbbá ügyfeleink figyelmét, hogy a NÚSZ Zrt. semmilyen formában nem jut hozzá, nem tárolja, nem kezeli bankkártya adataikat!

A többlépcsős azonosítási rendszer további részleteiért javasoljuk, látogassák meg a Magyar Bankszövetség oldalát.